Wydawca treści Wydawca treści

Korytarze migracyjne

Korytarze migracyjne

Nadleśnictwo uczestniczy w projekcie „Ochrona ostoi karpackiej fauny puszczańskiej – korytarze migracyjne” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Głównym celem projektu jest ochrona ostoi fauny puszczańskiej w Karpatach poprzez wyznaczenie oraz ochronę istniejących korytarzy ekologicznych, gwarantujących zachowanie spójności środowiska dla populacji tych zwierząt oraz podniesienie poziomu wiedzy i świadomości władz,mieszkańców regionu na temat znaczenia korytarzy ekologicznych ich roli oraz zagrożeń związanych z rozwojem cywilizacyjnym i niewłaściwą polityką rozbudowy siedlisk ludzkich.


Główne zagrożenie dla fauny puszczańskiej, której siedliskiem są duże i w miarę zwarte kompleksy leśne, to wylesienia oraz tworzenie antropogenicznych barier, co prowadzi do powstawania coraz bardziej przekształconych, mniejszych i izolowanych fragmentów lasów, uniemożliwiających prawidłowe funkcjonowanie populacji zwierząt. Obszar objęty projektem charakteryzuje się stosunkowo dużą lesistością oraz niskim stopniem fragmentacji obszarów leśnych. Obszary leżące w bezpośredniej bliskości głównego łuku Karpat charakteryzuje niskie zaludnienie oraz zagęszczenie dróg utwardzanych, antropopresja wydaje się jednak czynnikiem kluczowym i ograniczającym dla populacji zwierząt. Konsekwencje fragmentacji siedlisk dla gatunków można osłabić, zachowując lub odtwarzając połączenia między poszczególnymi płatami siedlisk, zasiedlanymi przez te gatunki, czyli korytarze migracyjne.

Ze względu na fakt, iż nie jest możliwe jednoczesne uwzględnienie wymagań wszystkich gatunków fauny puszczańskiej dla których istnienie korytarzy migracyjnych jest szczególnie istotne wyznaczenie ich będzie oparte na monitoringu wybranych gatunków wskaźnikowych, o szczególnie dużych wymaganiach siedliskowych (tzw. umbrella species), tj. drapieżników (wilki, rysie, niedźwiedzie), zwierząt kopytnych (jelenie, dziki, żubry, łosie) oraz ptaków drapieżnych (orlik krzykliwy).


Przyjęte cele projektu osiągane będą za sprawą zaplanowanych zadań obejmujących:
1) weryfikację i waloryzację korytarzy ekologicznych oraz rekomendację do objęcia ich ochroną.
Zadanie 1. składa się z 3 etapów:
Ø sformułowanie kryteriów koniecznych do wyznaczenia korytarzy ekologicznych oraz wyznaczenie wszystkich istniejących korytarzy na obszarze projektowym;
Ø weryfikacja i waloryzacja istniejących korytarzy pod względem ich ważności dla przestrzennej i genetycznej trwałości populacji oraz realnej możliwości ochrony w długim okresie czasu;
Ø identyfikowanie gruntów nie stanowiących własności Skarbu Państwa w obrębie wytypowanych korytarzy, w celu ich ewentualnego późniejszego wykupu/dzierżawy/kompensacji/zamiany przez Skarb Państwa.


2) działania informacyjno-edukacyjne.
Zadanie 2. obejmuje:
Ø organizację: konferencji, szkoleń, seminariów, konkursów ekologicznych, wizyt studyjnych, wydanie publikacji, filmów poświęconych korytarzom ekologicznym, organizację akcji informacyjnych podkreślających znacznie korytarzy ekologicznych, potrzebę ich uwzględniania w działaniach i procesach planistycznych.
Projekt (w zakresie wyznaczenia korytarzy ekologicznych podlegających ochronie) realizowany będzie na obszarze 10 nadleśnictw oraz Bieszczadzkiego Parku Narodowego (BdPN), Magurskiego Parku Narodowego (MPN) i ich otulin, zaś działania zmierzające do podniesienia poziomu wiedzy i świadomości znaczenia korytarzy będą adresowane do mieszkańców całego regionu.


Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne jest Partner Projektu nr 13.
Realizując zadania zgodnie z przyjętą metodyką na terenie nadleśnictwa będą prowadzone prace związane z:
- zgromadzeniem informacji o: miejscach przejść wilków, niedźwiedzi, rysi, żubrów, jeleni, dzików i łosi, przez drogi publiczne o nawierzchni utwardzonej, o miejscach kolizji drogowych z udziałem zwierząt, o szlakach migracji zwierząt,
- w zakres prac terenowych służących identyfikacji korytarzy ekologicznych dużych ssaków drapieżnych i kopytnych wchodzi: inwentaryzacja przejść zwierząt przez drogi publiczne o utwardzonej nawierzchni dwukrotnie w ciągu każdej zimy, uzupełnianie w/w danych bieżącymi informacjami w okresie zimy na podstawie kart obserwacji oraz danych o kolizjach drogowych z udziałem zwierząt, obserwacje miejsc przekraczania przez zwierzęta dróg publicznych o utwardzonej nawierzchni w okresie wegetacyjnym.
Ponadto w ramach działań informacyjno-edukacyjnych, zaplanowano udział i pomoc w organizacji przedsięwzięć w zakresie promocji i rozpowszechnianiu informacji o projekcie.


Okres rzeczowej realizacji projektu wynosi 4 lata (od 01 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2015), natomiast cały projekt powinien zakończyć się 30 czerwca 2016.
 


Najnowsze aktualności Najnowsze aktualności

Powrót

OGŁOSZENIE

OGŁOSZENIE

O PRZETARGU PUBLICZNYM NA SPRZEDAŻ ZBĘDNYCH SKŁADNIKÓW RZECZOWYCH MAJĄTKU RUCHOMEGO

Skarb Państwa - Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne, 38-700 Ustrzyki Dolne, ul. Rynek 6 tel. 13 461 10 31; fax. 13 461 10 33; e-mail: ustrzyki.dolne@krosno.lasy.gov.pl, działając na podstawie § 10 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019  r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku Skarbu Państwa (Dz. U. 2019 r., poz. 2004) w związku z § 13 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz. U. 1994 r., Nr 134, poz. 692) ogłasza przetarg publiczny nieograniczony (pisemny) na sprzedaż zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego.

1. Przedmiot przetargu:

Samochód osobowy MITSUBISHI Outlander 2.0 DI-D DPF MR’10  – ilość 1 sztuka;

- rok produkcji 2010;

 - nr rejestracyjny RBI H404;

  - przebieg 136 656 km;

Samochód sprawny technicznie.

2. Cena wywoławcza:

Cena wywoławcza wynosi:

- netto 25 934,96 zł (słownie: dwadzieścia pięć tysięcy dziewięćset trzydzieści cztery złotych 96/100);

- brutto 31 900,00 zł (słownie: trzydzieści jeden tysięcy dziewięćset złotych 00/100).

Cena wywoławcza jest ceną brutto.

3. Wadium:

a) Warunkiem przystąpienia do przetargu publicznego jest wpłata wadium ustalonego od kwoty brutto (10%) w wysokości 3 190,00zł  (słownie: trzy tysiące sto dziewięćdziesiąt złotych 00/100). Wadium należy wpłacić w gotówce w kasie Nadleśnictwa  Ustrzyki Dolne (w godzinach od 7:00 do 15:00). Wadium może zostać wpłacone także przelewem na rachunek Nadleśnictwa  Ustrzyki Dolne numer 57 1600 1462 1016 7865 4000 0004 z dopiskiem „Wadium sprzedaż samochodu marki Peugeot”.

b) Wadium należy wpłacić do dnia 20.12.2019 r.  

c) Wadium wpłacone przez nabywcę, z chwilą podpisania umowy ulega zaliczeniu na poczet ceny nabycia.

d) Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone, zwraca się w terminie 7 dni, odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty.

e) Wadium nie podlega zwrotowi, w przypadku gdy oferent, który wygrał przetarg, uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży.

4. Wymagania jakim powinna odpowiadać oferta:

a) Ofertę pod rygorem nieważności należy złożyć na piśmie.  W celu złożenia oferty można posłużyć się formularzem stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia.

b) Oferta powinna zawierać co najmniej:

   -   imię, nazwisko i miejsce zamieszkania lub firmę i siedzibę oferenta;

  -    oferowaną cenę i warunki jej zapłaty (oferowana cena jest ceną brutto);

 -     oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem składnika rzeczowego majątku

       ruchomego będącego przedmiotem przetargu publicznego albo że ponosi   

       odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z zapoznania się ze stanem

       tego składnika;

 

c) Do pisemnej oferty należy dołączyć wskazane poniżej dokumenty:

            - dowód wpłaty wadium;

           -  pełnomocnictwo, jeżeli uczestnika przetargu reprezentuje pełnomocnik, z treści

              którego będzie jednoznacznie wynikało prawo do reprezentowania uczestnika do

              udziału w przetargu i do zawarcia umowy sprzedaży (pełnomocnictwo w oryginale lub

              odpis poświadczony notarialnie).

 

d) Ofertę należy złożyć w zaklejonej kopercie w siedzibie Nadleśnictwa  Ustrzyki Dolne

    (sekretariat).

 

e)  Nie złożenie któregokolwiek z ww. dokumentów do  dnia przetargu spowoduje

     odrzucenie oferty.

  

5. Miejsce i termin przetargu publicznego:

Przetarg odbędzie się w dniu 23.12.2019 r. o godz.: 10.00 w  siedzibie Nadleśnictwa  Ustrzyki Dolne (pokój nr 205).

6. Termin i miejsce złożenia oferty, oraz okres w którym oferta jest wiążąca:

a) ofertę należy złożyć  w siedzibie Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne, adres: 38-700 Ustrzyki Dolne, ul. Rynek 6 (sekretariat) w terminie do dnia 23 grudnia 2019 r. do godz. 9.00;

b) złożone oferty są wiążące w terminie do dnia 31.12.2019 roku; 

7. Planowany termin zawarcia umowy sprzedaży:

Umowa sprzedaży zostanie zawarta w formie pisemnej w terminie 14 dni od daty przetargu, określonej w pkt 5 ogłoszenia. O konkretnym terminie zawarcia umowy oferent zostanie poinformowany w sposób wskazany w złożonej ofercie. Umowa zostanie podpisania w siedzibie Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne.

8. Warunki płatności:

Nabywca jest obowiązany zapłacić w całości cenę nabycia w terminie nie dłuższym niż 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży. Nabywca w ofercie wskazuje formę płatności. W dniu zawarcia (podpisania) umowy sprzedaży zostanie wystawiona faktura. Wydanie składnika rzeczowego majątku ruchomego nastąpi niezwłocznie po zapłaceniu ceny nabycia. Kupujący zobowiązuje się do odbioru przedmiotu umowy w terminie 7 dni od daty zawarcia (podpisania) umowy po uprzednim uiszczeniu ceny. Brak zapłaty za przedmiot umowy w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy będzie stanowił podstawę do uznania, że Oferent uchyla się od zawarcia umowy oraz do zatrzymania wadium.

9. Informacje dodatkowe:

a) składnik rzeczowy majątku ruchomego będący przedmiotem postępowania przetargowego można oglądać w siedzibie Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne (na parkingu za budynkiem) od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:15 do 14:30 po uprzednim uzgodnieniu telefonicznym. Osoba do kontaktu Pani/Pan  Marcin Plaza tel. 693 600 194;

b) Przetarg publiczny może się odbyć, jeżeli zostanie złożona co najmniej jedna oferta.

c) Organizatorowi przetargu przysługuje prawo zamknięcia przetargu bez wybrania którejkolwiek z ofert, bez podania przyczyn.

d) Oferent, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza zobowiązany będzie do zawarcia umowy na warunkach określonych we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do niniejszego ogłoszenia. 

10. Informacja o treści przepisów Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019  r.  w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku ruchomego Skarbu Państwa (Dz. U. 2019 r., poz. 2004):

§  16.

1.  Warunkiem przystąpienia do przetargu publicznego jest wniesienie wadium w wysokości 10% ceny wywoławczej składnika rzeczowego majątku ruchomego, będącego przedmiotem sprzedaży.

2.  Wadium wnosi się w gotówce lub na wskazany rachunek bankowy.

3.  Wadium złożone przez oferentów, których oferty nie zostały wybrane lub zostały odrzucone, zwraca się w terminie 7 dni, odpowiednio od dnia dokonania wyboru lub odrzucenia oferty.

4.  Wadium złożone przez nabywcę zalicza się na poczet ceny.

5.  Wadium nie podlega zwrotowi, w przypadku gdy oferent, który wygrał przetarg publiczny, uchyli się od zawarcia umowy sprzedaży.

§  17.

1.  Oferta pisemna złożona w toku przetargu publicznego zawiera:

1) imię, nazwisko i miejsce zamieszkania lub firmę i siedzibę oferenta;

2) oferowaną cenę i warunki jej zapłaty;

3) oświadczenie oferenta, że zapoznał się ze stanem składnika rzeczowego majątku ruchomego będącego przedmiotem przetargu publicznego albo że ponosi odpowiedzialność za skutki wynikające z rezygnacji z zapoznania się ze stanem tego składnika;

4) inne dane wymagane przez organizatora przetargu publicznego, określone w ogłoszeniu o przetargu.

2.  Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami składa się w zaklejonej kopercie w miejscu i terminie określonym w ogłoszeniu o przetargu publicznym.

§ 19.

1.  Komisja przetargowa odrzuca ofertę, jeżeli:

1) została złożona po wyznaczonym terminie, w niewłaściwym miejscu lub przez oferenta, który nie wniósł wadium;

2) nie zawiera danych i dokumentów, o których mowa w § 17 ust. 1, lub są one niekompletne, nieczytelne lub budzą inną wątpliwość, zaś jej uzupełnienie lub złożenie wyjaśnień mogłoby prowadzić do uznania jej za nową ofertę.

2.  Komisja przetargowa zawiadamia niezwłocznie oferenta o odrzuceniu oferty.

11. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych:

Stosownie do wymogów wynikających  z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej nazwa RODO) informuje się, że administratorem danych osób fizycznych będących uczestnikami przetargu jak również osób fizycznych  będących  przedstawicielami oraz pełnomocnikami uczestników przetargu jest Nadleśnictwo Ustrzyki Dolne,  z siedzibą 38-700 Ustrzyki Dolne, ul. Rynek 6. Przedstawicielem administratora jest Nadleśniczy – Maciej Szpiech. Z administratorem można skontaktować się: osobiście w siedzibie Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne, telefonicznie pod numerem: 13 461 10 31, za pomocą poczty elektronicznej e-mail pod adresem: ustrzykidolne@krosno.lasy.gov.pl 

Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych Osobowych w osobie Pana Piotra    Kropidłowskiego. Kontakt do Inspektora Ochrony Danych Osobowych: iod@comp-net.pl

Przetwarzanie danych osobowych odbywa się w celu przeprowadzenia przetargu na sprzedaż składnika(ów) rzeczowego majątku ruchomego oraz w celu zawarcia umowy sprzedaży takiego składnika(ów) i jest niezbędne do wykonania tych czynności. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie prawnej wynikającej z przepisów  art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c)  RODO. Obowiązek prawny ciążący na administratorze wynika z przepisów: Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 21 października 2019  r. w sprawie szczegółowego sposobu gospodarowania składnikami rzeczowymi majątku Skarbu Państwa (Dz. U. 2019 r., poz. 2004) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 grudnia 1994 r. w sprawie szczegółowych zasad gospodarki finansowej w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe (Dz. U. 1994 r., Nr 134, poz. 692).

Odbiorcami danych osobowych będą: radca prawny sprawujący obsługę prawną Nadleśnictwa Ustrzyki Dolne oraz instytucje kontrolne, które będą przeprowadzały kontrolę przetargu. Odbiorcami danych mogą być również jednostki nadrzędne tj. RDLP w Krośnie oraz DGLP. Odbiorcami danych osobowych mogą być również inne podmioty, w przypadku obowiązku udostępnienia informacji publicznej. 

            Osoby, których dane są przetwarzane mają prawo do:

         a) żądania od Administratora dostępu do danych osobowych,

         b)  żądania od Administratora sprostowania  danych osobowych,

         c) żądania od Administratora usunięcia danych osobowych,

         d) żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania  danych osobowych,

         e) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania  danych osobowych,

         f) przenoszenia danych osobowych,

         g)  wniesienia skargi do organu nadzorczego.

          Podanie danych osobowych jest warunkiem uczestnictwa w przetargu oraz warunkiem zawarcia notarialnej umowy sprzedaży nieruchomości. Niepodanie danych osobowych skutkować będzie niedopuszczeniem do przetargu albo odmową zawarcia notarialnej umowy sprzedaży. Dane osobowe będą przewarzane przez okres czasu wyznaczony terminami przedawnienia roszczeń majątkowych wynikającymi z kodeksu cywilnego - podstawowy termin 6 lat licząc od daty wymagalności roszczenia jak również przez okres czasu wyznaczony przepisami o zasobach archiwalnych (w zależności, który okres będzie dłuższy).

12. Załączniki:

a) nr 1 przykładowy formularz oferty;

b) nr 2 wzór umowy sprzedaży

Materiały do pobrania